Saturday, July 9, 2011

Perintah Berkurung.





hari ni kami dikenakan perintah berkurung. kawan-kawan
cakap ' jangan keluar rumah '. mak kol pesan 
' duduk diam-diam kat rumah '.

tapi kami degil. tetap keluar untuk mengisi hati yang tak tenang.
hati sapa tak tenang?
aku la.

hari jumaat tengok purse tinggal rm2 hinggit.
makan pagi wani bayarkan.
makan malam syu bayarkan.

hari ini takkan nak mintak kat dorang gak?
lalu diri ini ingin keluar untuk mencari mesin atm berwarna merah.
bersama rakan ' 7orang1bumbung '.
bak kata haireen.

pas tu, pergi jalan-jalan kat TS. bukan Times Square.
tapi The Store. sapa berani nak pergi sampai Ts tuh kalau
dengar macam-macam cerite. ingat nak makan malam kat luar,
tapi lrtCorner tutup pulak.
takut Bersih pe?

singgah The Store cari aiskrim.
cik haireen da lama mengidam. 
orang lain sebok Bersih, dia sebok cari aiskrim kon.
bahakbahak.

lepas singgah TS, pergi cari makan pulak. ternampak
kfc. teringat jugak berita hangat tentang kfc  sekarang. tapi
apakan daya papan rentang kfc je yang kami nampak.
padahal bila tanya je ' kfc nak '?
laju je jawab ' jom2 '.

dalam kfc, sekali lagi aku terkena. semua gara-gara korang.
haha.


ramalancuaca : ada org panggil aku sayang. haha. 
                                      abis kau suka la?
                                      ^^

No comments: