Saturday, July 2, 2011

hati dan perasaan.



susah kan nak jangka hati seseorang. mungkin kita rasa bila kita dah
berkawan dengan seseorang tu, sampai bila-bila kita akan sentiasa
gembira. tak pun, susah senang bersama. tapi kita sendiri tak
jangka akan datang satu hari, tiba-tiba kita dah tak bertegur. 
hanya sebab kecil bagi aku atau mungkin sebab yang sangat besar
bagi dia. 

bila ketidaksefahaman terjadi, masing-masing ego. sorang diam
lagi sorang pun diam. hanya tegur untuk soalan-soalan tertentu.
nak bergurau ketawa macam dulu pun rasa macam susah sangat.
nak bersembang apa pun tak tau dah. tanya sepatah, jawab
sepatah. kalau tak, dulu dari jauh nampak dah menjerit.

macam -macam cerita timbul kat kepala. aku nak cerita itu, 
kau nak cerita ini. masing-masing gelak macam nak
bagi semua orang tau kitorang tengah happy.

aku harap lepas ni kita boleh jadi macam dulu.
walaupun aku tak nampak lagi tanda-tanda tu. 
aku berharap.


-------------------------------------------------------------------------------


semalam kami pergi tengok sekali lagi. aku suka cerita tu.
tapi takdelah sampai mengalir air mata. lagipun bila dah
sampai part sedih, baru nak feeling. tiba-tiba pelakon buat lawak.
tak sempat nak sedih..haha.

semalam jugak kami bertiga anak dara pingitan 
shou shouhada, wafiya munirah dan aku
terjah mcD. nak makan GCB. masa kami sedang beratur
syu tertoleh ke belakang dan tiba-tiba ada seorang foreigner 
tunjukkan tempat dia makan dekat syu. kira macam dia jaga tempat 
la untuk kitorang. mungkin dia nampak kot kepala kitorang 
yang terjenguk=jenguk cari tempat duduk. hehe.
thank you, AUNTIE.

masa kitorang tengah makan pulak, foreigner yang duduk
meja sebelah pulak tegur. dia tanya kat mana muni ukir
inai kat tangan dia. disebabkan syu yang paling dekat,
syu la yang jawab.


foreigner : where do you do the ? sambil tunjuk tangan.
syu : aaaa..at market.
*camne nak cakap weh. pasar2.pasar malam.
*cakap kat downtown.
* night market.
syu : aaa..at night market. downtown2. at bandar tun razak.
foreigner : where?
syu : aaa..night market..there are many stalls there. one of the stall got the hena @ inai. 
foreigner : angguk2. nice. =)

entah paham entah tidak.
haa, terkejut engkau nak menjawab soalan foreigner tu. lintang pukang speaking. haha..



ramalancuaca : hidung aku dah tak merah. tapi kuku aku hitam..haha..

2 comments:

piko said...

hati dan perasaan aku tahu..!.. ye2 je aku kan.. hehehe..:D

ramalankajicuaca said...

haha..betol la tu..=P