Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 11, 2011

sentuhan cinta

sentuhan cinta-haiza najwa

hanya kerana dendam, Tajiyah sanggup memomokkan wajah Hurin Ain sebagai hodoh dan paling buruk.sakit hatinya tatkala menatap rambut ikal mayang berwarna perang dan mata biru milik anak tirinya itu.

hah! teliti betul2 muka kamu tu. alangkah hodohnya muka kamu. rambut perang dan mata biru kamu serupa macam hantu. bila orang kata kamu cantik, orang tu sebenarnya hina kamu.

Hurin Ain percaya dan menancapkan kepercayaan itu dalam mindanya tanpe prejudis kerana kasihnya kepada wanita itu. dia mendambakan kasih seorang ibu yang tidak pernah membelainya.

mahu sahaja aku membawa hati ini dan pergi jauh dari sisi. aku gadis yang buruk parasnya. tidak layak untuk bergandingan dengan mana-mana lelaki. OH TUHAN, berikan kekuatan kepadaku menempuh kehidupan ini.

mungkinkah ada insan yang sudi membawa Hurin Ain kenal dirinya sendiri? lalu memberikan kebahagiaan setulus kasih kepadanya?

" cantik atau tidak seseorang itu semuanya bergantung kepada hati. mereka yang bersih hatinya akan berseri-seri wajahnya dengan nur keindahan. insaflah dan buanglah sifat mazmumah yang jahat dari jiwa kita."



novel ni aku beli waktu pameran buku kt PWTC. mmg banyak sgt buku yg dijual terutama kt karangkraf. tapi sblm aku dpt masuk karangkraf nie, banyak cabaran yg kena aku tempuh.  bukan cabaran ape pon. cume kene tahan dgn salesmen ngn salesgirl yg nk jual brg2 dorg. 
itu ko ckp cabaran?
haih la nis.. :P

novel nie da seminggu aku beli tp smpi skg x abes baca lagi. slalunya aku baca novel 2 hari da abes. so, pendapat?

aku bukan orang sastera dan dlm novel nie banyak perkataan yg aku x tau mksdnya. aku kene bnyk lagi belajar nie. tapi aku sukakan sikap redzal yang sentiasa bterus terang walaupun kena maki, penampar dan penerajang. 

konklusinya, tiada. sebab x abes baca lagi. 
tapi aku da dpt agak jalan citer lepas baca page akhir novel nie. ^^

ramalancuaca : maaf ye penulis. sekadar meluahkan isi hati..

No comments: