Tuesday, June 7, 2011

i need you, really.


hari tu kami berempat pergi ke kajang menaiki ktm. pergi pulak time2 orang balik kerja, balik kampung.
memang tak payah cakap berapa ramai yang menunggu. beratur.
tiba2 semua orang bangun serbu tempat menunggu. 
kami yang tak tau pape pon ikot je la.
padahal kepala ktm pon tak nampak. 
mungkin gerak hati diorang yang menggesa diorang berbuat begitu.

3 ktm kami terlepas. nak ulang? tiga
dari pukul 430pm sampai 640pm kami menunggu. 
dan terus menunggu. 
bila dah tunggu betul2 kat pintu masuk pakcik yang bawak ktm berhenti kat tempat lain pulak.
terlepas lagi. akhirnya, ktm yang ke-4 datang dan benteng pintu coach wanita di sebelah kiri kosong.

apa lagi, serbu.
dengan aku mengetuai benteng di sebelah kiri, aku mencari peluang untuk masuk. 
berbekalkan kekuatan muni dan syu yang memegang tangan rin, 
akhirnya kami berjaya memecahkan benteng lawan.
dan GOLLLLLLLL..

dia suruh aku bagi dia peluang sekali lagi. maaf, aku takde jawapan untuk itu. 
biarlah masa yang menetukan.

ayah. mak.
bahu akak sakit lagi.
kalau ada kat rumah, mesti ayah ngan mak boleh tolong picit kan.
nak nanges boleh?



ramalancuaca : air sungai mengalir tatkala mereka sedang hanyut dibuai mimpi.


2 comments:

Anonymous said...

if you want to cry.. then cry.. because cry is a part of EMOTIONAL of human... :)

izzatizham said...

hehe..da mengalir da pon..