Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 9, 2011

whatever time you have is yours


every moment on earth
live life to the fullest
whatever time you have is yours
for tomorrow might never come..

semalam ada program mentor mentee kt kolej. mentor aku antara yg terlibat sbb dia under english department. jadi, kami sebagai mentee diarahkan utk membuka gerai dan menjalankan aktiviti baling tin. disebabkan antara kwn2 aku, aku sorg je yg free hari sabtu sbb dorg sume amik test myob, aku in charge utk bahagian baling tin. kwn2 aku yg amek myob lak akan tukar2 giliran untuk jaga stall ktorg masa dorg free.

 seronok tgk budak2 yg semangat nk main nie.
teringin pulak.
lama gila da tggl sume nie.
kalau dulu setiap kali balik sek mengaji, mmg time budak2 taman sri meru utk keluar dari rumah.
utk bermain. :D
game ape yg ktorg x main?
ikot musim je..
guli.
layang2.
batu seremban.
congkak.
baling selipar.
rounders.
bola.
nyorok2.
polis dan pencuri.
badminton.
naik basikal round2 kt situ je.
taman umah aku kecik je. ada 3 lorong je.
memang takkan sesat kalau nk cari umah.
laluan 1, laluan 3 ngn laluan 5.
kdg2 main meluncur kt tanah pon ade.
masak2 je x main.

kalau bulan pose lak lagi bape hari nk raya.
malam2 ktorg bkumpul.
amek paper byk2 kumpulkan yg hujung2 pas tu kita bakor.
kalau yg menjadi tu paper melayang la naik atas.
mcm bakar tanglung.
x pon amik tempat basuh pinggan yg mcm dawai tu, ikat dgn tali.
pas tu bakar dawai tu.
then kita putar dawai tu guna tali.
nanti jadi cam percikan bunga api.
seronok.

tapi bila masing2 da meningkat dewasa sume tu makin hilang.
sorg da pindah.
sorg da smbg belajar.
sorg da kerja.
yg da kawin pon ada.
aku je belom.

sebab tu org ckp hargai masa yg kita ada sebaiknya.
mungkin esok xkan ada lagi.

aku rasa cam sem ni aku aktif lak. pergi aswara la, pergi kem la, bukak stall kt kolej la. hari selasa ni aku nk pergi rakaman jgn tidur lagi.  pas tu ari rabu aku masuk kejohanan boling under uitm.

mesti ada yg ckp,
' baru bape je tu'.
tapi bagi aku tak.
itu je pon aku rasa da mcm byk da.
sebab aku bkn jenis student yg active.
mana2 program sume muka keluar.

sem2 lepas mmg jarang giler.
kalau ada yg ajak pon.
 xpelah.
malaslah.
tapi bila da rasa sume2 nie macam best lak.
rasa seronok walaupun penat.
rasa best walaupun makin lama aku makin gelap.

bila aku ckp kt kwn aku macam tu.
' ko mmg da gelap kan '
ahaa.. ye.
takpela, hitam manis.
ahaa..perasan.

ramalancuaca : tulis smbl dgr lagu kal ho na ho. :)

No comments: