Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 16, 2011

azan asar berkumandang



Allah huakbar Allah huakbar..
Lailahaillallah..

mari menadahkan tangan.
mengaminkan doa selepas azan.
amin..

kepada sesiapa yg masih boleh bersolat.
mari jalankan tanggungjawab kita sebagai umat Islam.
kepada sesiapa yg tidak boleh bersolat.
mari kita menginsafi diri.

saya umat Islam dari lahir.
saya bersyukur.
namun saya masih tidak melengkapkan diri sebagai seorang Islam.
saya masih seorang yg serba kekurangan.
saya masih seorang yg daif.
saya masih seorang yg jahil.

Ya Allah,
bimbinglah hambamu ini.
bawalah hambamu ini ke jalan kebenaran.
Kau jauhkanlah hambamu ini dari kesesatan.
Kau permudahkanlah segala urusannya.
Kau murahkanlah rezekinya.
Kau berikanlah kesihatan yg baik kpd keluarganya.
Kau berikanlah kebahagiaan kepada keluarga dan sahabatnya.

tadi saya terbaca kisah seorg kawan yg baru kehilangan uminya yg tercinta.
secara tiba2.
tanpa dia mengetahui.
kehilangan umi selepas arwah nenek dan arwah abah.

kalau saya.
saya mmg x kuat utk semua ni.
saya masih belum bersedia utk ujian sebesar ni.
saya..

tapi saya harap awak tabah utk menempuh semua ni.
awak adalah salah seorang insan yg terpilih utk diberi dugaan ni.
semoga awak kuat.


ramalancuaca : al-fatihah.

No comments: